Топ 10 тенденции в индустрията на автоматизацията - ПРОФЕСИОНАЛНА ГИМНАЗИЯ ПО ЕЛЕКТРОТЕХНИКА И АВТОМАТИКА – СОФИЯ




Топ 10 тенденции в индустрията на автоматизацията

Технологиите са напреднали повече през последните 2 години, отколкото през предходните 50. Има много промени в технологичният свят, настъпили поради пандемията Covid-19. Една голяма промяна е значителното нарастване на тенденциите за автоматизация на бизнеса. Автоматизацията прави процесите по-прости и по-ефективни. Повечето бизнеси искат да намалят зависимостта си от хората и да използват машини. Има няколко предимства при автоматизирането на задачите. Най-важното възможността да се работи през цялото време без намалена ефективност. От автоматизацията на маркетинга до автоматизацията на процеса на набиране на персонал, ботовете се превърнаха в най-ефективния начин за изпълнение на всякакви различни задачи

Пазарните експерти спекулират за свят, пълен с автоматизации, като хората ще работят единствено по креативната част. С комбинация от AI (изкуствен интелект) и ML (Машинното обучение или ML е вид изкуствен интелект, който позволява на софтуерните приложения да станат по-точни при прогнозиране на резултатите, без да са изрично програмирани за това) както и по-напреднали технологии всичко изглежда възможно.
През последното десетилетие усилията за автоматизация бяха насочени към иновациите. Но с появата на повече платформи за автоматизация, лидерите в индустрията я използват , за да стимулират ключови бизнес резултати. Ето най-добрите тенденции в автоматизацията:

1. Хипер интелигентна автоматизация

Хипер интелигентната автоматизация (HIA) е технология, разработена от изкуствения интелект и роботизираната автоматизация на процесите. През последните 2 години HIA се превърна в революция в ИТ сектора. Почти 50% от компаниите за автоматизация на софтуер в САЩ показват, че възнамеряват да увеличат разходите си за автоматизация на роботизирани процеси и хипер интелигентна автоматизация. Комбинацията от RPA (Автоматизация на роботизирани процеси,  е технологията, използвана за софтуерни инструменти, които автоматизират човешки задачи, които са ръчни, базирани на правила или се повтарят) и AI подобрява производствените възможности на международни компании. Дори лека промяна в ефективността, носи огромни печалби за тези компании.
2. Изкуствен интелект за киберсигурност
Информацията стана лесно достъпна през последните няколко години, което направи дигиталните данни уязвими за хакване и опити за измами. Новите  технологии ще помогнат на службите за сигурност да пазят данните от злоупотреби. Технологията за изкуствен интелект може лесно да открива кибер заплахи и да реагира по-бързо и по-ефективно. Статистиката показва, че две от 3 организации заменят съществуващата киберсигурност с AI. Денонощно наблюдение, автоматично разпознаване на лица, задействане на аларми при спешност и  много други задачи сега се изпълняват от ботове.
3. Инструменти за автоматизирано тестване, задвижвани от AI
Тенденциите в автоматизацията на тестовете са друга интересна тема в индустрията. Автоматизираното тестване е вид софтуерно тестване, което включва автоматизирано изпълнение на тест с помощта на инструмент за автоматизация. Клиентите днешно време искат по-бързo изпълнение на всяка задача и тук е мястото, където се намесва автоматизираното тестване. Тези инструменти постоянно наблюдават кодовете и търсят промени. След като открият някаква промяна в кода, инструментът прави съответните промени в скрипта. Има много инструменти за автоматизация на тестове, които компаниите могат да използват, като Testim, Functionalize и test craft. Тестването винаги е било допълнителен процес, когато говорим за жизнения цикъл на разработка. Има много видове бъгове и грешки, които могат да бъдат идентифицирани чрез алгоритми и затова AI трансформира начина, по който работи тестването.
4. Изкуствен интелект в здравеопазването
Изкуственият интелект помага на здравната индустрия в много аспекти на грижата за пациентите. Той помага на здравните заведения, като анализира данни, диагностицира заболявания и прогнозира различни резултати. AI предоставя информация за човешкото здраве и помага на лекарите да наблюдават благосъстоянието на пациентите си. Настоящата пандемична ситуация показва, че автоматизацията в здравеопазването е задължителна. Според проучване модел с изкуствен интелект може да диагностицира рак на гърдата с по-висок процент от 11 патолози взети заедно. Скоростта на съвременните технологии е невероятна. Всяка секунда e ценна за пациенти, борещи се с хронични заболявания. Изкуственият интелект скоро ще се превърне в незаменим помощник за лекарите със своите способности за анализ на данни.
5. AI с интернет на нещата
Светът на бизнеса се разраства бързо с приемането на интернет на нещата. Интернет на нещата (IoT) описва мрежата от физически обекти – „неща“ – които са вградени със сензори, софтуер и други технологии с цел свързване и обмен на данни с други устройства и системи по интернет. Тези устройства варират от обикновени домакински предмети до сложни индустриални инструменти. IoT помага при събирането на голямо количество данни от множество източници. Когато се смеси с изкуствения интелект, то значително променя ИТ сектора. IoT в комбинация с AI не се използва само в организациите, но и в домакинствата и ежедневието на хората. Най-добрият пример са системите за интелигентна домашна сигурност, които се използват навсякъде. Сигурно сте чували за дома на Марк Зукърбърг, който е изцяло под контрола на AI чрез мрежа от IoT устройства. От производствената индустрия до изключително  усъвършенстван офис, IoT с AI надгражда изживяването на потребителите.
6. Автоматизация на самообслужване
 Самообслужването в автоматизацията е процес на предоставяне на достъп на крайните потребители до различни бизнес процеси. Това не само осигурява по-бърза доставка до крайния потребител, но и облекчава натоварването на ИТ персонала. Автоматизацията на самообслужване дава на потребителите възможността да изпълняват много функции като –
Прехвърляне на файлове, начален процес на включване, проследяване на работния процес в реално време и много повече. Организациите, използващи практиките на DevOps, предоставят съоръжения за самообслужване на своите потребители. Разработването на софтуер или уебсайт се превърна в съществена част от набора от умения на програмистите. Но изучаването на кодиране е задача, която не всеки иска да прави. Въвеждане на функционалност Drag-n-Drop, лесни инструменти за проектиране автоматизираха процеса. Сега има стотици инструменти, с които можете да разработите основен уебсайт без кодиране.
7. Съвместна автоматизация
Изкуственият интелект се използва всеки ден от милиони хора. Напредъкът в технологиите и решенията за автоматизация доведоха до време, в което хората и машините си сътрудничат. Докато говорим за това, обсъждането на автоматизация на роботизирани процеси е задължително. „Коботите“ е името на роботи, които работят с хора, за да изпълнят задача. От производствената индустрия, където коботите сглобяват тежкото оборудване на автомобил, до дигитално управляваното набиране на персонал, в което ботовете филтрират автобиографията на кандидатите, хибридната култура на хора и машини навлиза в света.
8. Хибридна дигитална инфраструктура
Процесът на оценка и мониторинг на цялата ИТ инфраструктура, включително мрежа, сървъри и съхранение в рамките на една организация, се нарича управление на хибридна инфраструктура. Има много компании, които предоставят решения за автоматизация на други организации. Те помагат на организацията да автоматизира възможно най-много вътрешни процеси. Но тъй като ИТ системите стават все по-сложни, до края на годината около 20% от предприятията ще използват HDI системи за оптимизиране на работното натоварване през локални и Cloud среди. От комуникацията на служителите до удовлетвореността на клиентите, трудно е да си на разположение през цялото време ако не използваш автоматизация.
9. Фрагментиране на автоматизацията
Пазарът на автоматизация непрекъснато расте и се развива. Той стана фрагментиран поради нарастващия брой доставчици, предоставящи решения за автоматизация. Въпреки че това е нещо добро за организациите, то  увеличава предизвикателствата, пред които са изправени при избора на правилните инструменти за автоматизация. Стартиращите компании и предприятията трябва да бъдат много внимателни при избора на доставчици на услуги. Автоматизирането на всеки бизнес процес изисква едновременно опит в индустрията и технологична експертиза. Консултацията с опитен експерт трябва да бъде първата стъпка, когато се опитвате да автоматизирате процесите.
10. Растеж на облачната (Cloud) автоматизация
Облачната автоматизация е използването на технология, която намалява човешката помощ за обединяване на процеса на управление на облака. В днешно време всяка организация използва Cloud базирано съоръжение за съхранение на данни. Мощността на тези технологии е огромна. Дори за малък бизнес с доставчик на услуги, облакът има способността да предлага услуги с висока стойност на достъпни цени. Управлението на данни е проблем, решен от облака, но всъщност се използва за анализиране на данни в голям мащаб. От прогнозиране на времето до данни за сателитно картографиране, облачните изчисления изпълняват задачи с невероятни скорости.
За тестване на стрес и натоварване на уебсайт или приложение облачните услуги позволиха на малките предприятия да излязат напред на пазара.